Information Adobe Connect

Skriv ut

(For information in English)
Vid terminsstart kan det ibland upplevas trögt att ta sig in i klassrummet via Adobe Connect. Det beror på en överbelastning av servrarna hos Sunet, som levererar tjänsten till samtliga universitet och högskolor. Skulle det hända att du inte kommer in kan du tänka på följande:

 
  1. Vänta in uppkopplingen, även om det "snurrar". Att kliva in och ur Adobe Connect genom att klicka på länken flera gånger ökar bara belastningen ytterligare.
     
  2. Logga in på Moodle om du inte kommer in i Adobe Connect alls. I Moodle kan du se meddelanden om det strular för läraren eller flera av dina kurskamrater och får veta hur ni ska göra. Eventuellt kan det bli så att ni får byta inloggningslänk till ett annat rum i Adobe Connect. Obs, om läraren har meddelat att ni ska använda ett annat kommunikationsverktyg så är det det verktyget som gäller.
     
  3. Anmäl gärna problemet till vårt servicecenter på kontakt@miun.se – de behöver felanmälningarna för att det ska kunna åtgärdas på bästa sätt.