Som en del av er har märkt har det varit trögt att ta sig in i Adobe Connect, e-mötestjänsten som används framförallt inom distansutbildningar. Det beror på en överbelastning av servrarna hos Sunet, som levererar tjänsten till samtliga universitet och högskolor. Problemet ska nu vara åtgärdat, men om det skulle uppstå igen kan du tänka på följande:

1. Vänta in uppkopplingen, även om det "snurrar". Att kliva in och ur Adobe Connect genom att klicka på länken flera gånger ökar bara belastningen ytterligare.

2. Kontakta din lärare via Moodle (eller någon annan kanal ni kommit överens om), om du inte kommer in alls. I Moodle kan du också se meddelanden om det strular för läraren eller flera av dina kurskamrater.

3. Anmäl gärna problemet till vårt servicecenter på kontakt@miun.se – de behöver felanmälningarna för att det ska kunna åtgärdas på bästa sätt.

Tack för ditt tålamod!

2017-08-28, Michael Andersson