ZOOM

Skriv ut

Zoom är ett e-mötesverktyg som kan användas för att hålla möten eller föreläsningar på distans. Zoom ersätter Adobe Connect som Mittuniversitetets distansverktyg från och med vårterminen 2019.

Komma igång med Zoom
För att kunna använda Zoom behöver du en dator/surfplatta/smart phone med stabil internetuppkoppling, headset och webbkamera. När Zoom lanseras kommer en Zoom-klient bli tillgänglig som du ska ladda ner till din dator/enhet för att kunna delta i ett möte.

För att delta i ett möte klickar du på den länk du fått till mötet/föreläsningen och följer därefter instruktionerna på skärmen. Alternativt kan du ansluta via ett mötes-ID (Öppna din zoomklient och klicka på den blå Join a meeting-knappen. Skriv in mötes-ID och klicka på Join.)

Tänk på

·      Använd headset och kamera vid mötet.

·      Stäng av ditt ljud när du inte pratar.

·      Den chathistorik du själv ser sträcker sig från och med när du själv kom in i mötesrummet.

Mer information

Frågor och svar om Zoom

Du hittar även mer information direkt på Zooms supportsida